Koła do roweru – najważniejsze informacje

koła do roweru

Jeżdżąc na co dzień rowerem nie powinieneś zapominać o odpowiedniej konserwacji oraz eksploatacji kół rowerowych, które są jednym z podstawowych części jednośladu. Jeżeli chodzi o popularne rowery trekkingowe albo crossowe, to zazwyczaj nie ma żadnych problemów. Wynika to oczywiście z tego, że rowery tego typu posiadają bębenki w popularnym standardzie Shimano. Problemy mogą pojawić się dopiero w przypadku rowerów górskich i szosowych.

Jaki rodzaj kół wybrać?

Jeżeli chodzi o rowery górskie, to przez wiele lat posiadały one bębenki na których bez problemu można było zamontować kasety 8, 9, 10 i 11-rzędowe. Problemy pojawiły się po wprowadzeniu nowych napędów 1-11, w których kasety mają zakres 10-42. Nowością na rynku są 12-rzędowe napędy firmy XTR, które wymagają zastosowania specjalnych piast w standardzie Micro Spline. W nieco lepszej pozycji są osoby, które mają szosowe koła rowerowe. Wynika to oczywiście z tego, że producenci oferują specjalne podkładki o szerokości 1,8 mm. Osoby, które nie wiedzą na jakie konstrukcje postawić, powinny skorzystać z fachowego doradztwa sprzedawcy.

koła do roweru

Koła rowerowe, a rodzaj hamulców

Hamulce jak powszechnie wiadomo są bardzo ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy wyborze kół rowerowych. Wybierając poszczególne modele należy zadbać o to, aby koła rowerowe były w 100% kompatybilne z hamulcami. W przypadku hamulców szczękowych, obręcz powinna posiadać powierzchnię hamującą. W wersjach karbonowych niezbędne jest zastosowanie specjalnych okładzin. W przypadku tarczówek, wszystkie piasty muszą być do nich odpowiednio przystosowane. W dzisiejszych czasach królują przede wszystkim mocowania na 6 śrub i Centerlock.